Zdanění zisku z obchodování BTC/LTC

Zvazujem, ze si cast zisku poslem na moj ucet na SK. No ked to urobim asi, by som ho mal aj zdanit a pravdepodobne aj zaplatit do socialnej poistovne. Mate s tym niekto realne skusenosti?

V brzké době budu zakládat vlákno pro potřeby daňového přiznání za rok 2013 z pohledu české legislativy (nejsem právník) pro různé alternativy jak to vyřešit jako podnikatel, zaměstnanec i jako nezaměstnaný. Tento rébus řeším celý rok a blíží se den D:)

Už se to tady řešilo ve dvou vláknech z pohledu účetního a daňového poradce. Ale praktické zkušenosti se obávám budou získány až po podání DAP za letošek:)

Abych Ti mohl stručně a rychle odpovědět potřebuju pár vstupních údajů.

“Část zisku” - zisku z čeho? ze spekulování, z těžení, prodeje btc… náhodný zisk, pravidelný zisk čím konkrétněji tím líp

“asi, by som ho mal aj zdanit a pravdepodobne aj zaplatit do socialnej poistovne.”

Zdanit - možná za jistých okolností.
Sociální pojišťovna - možná za jistých okolností.

Vše záleží jaký je tvůj status - zaměstnanec, osvč, obzp, firma, nezaměstnaný.

Z dosavadního výzkumu mě osobně vyplynulo, že kdo na to má žaludek přijde po studiu souvisejících zákonů k tomu, že bitcoiny a veškeré příjmy s ním související nepodléhají žádné dani. Vyjímkou je pokud používáte v rámci podnikání bitcoiny pro platbu za vaše služby/zboží pak je to klasický příjem z podnikání podle §7 zákona o dani z příjmu.

Ti kdo chtějí mít čisté svědomí, klidné spaní a co nejméně komunikace s FÚ a FAÚ (který se k tomu postavil stylem každý kdo používá bitcoin je terorista a je okamžitě třeba je nahlásit a v tomto smyslu je “povinnou osobou” vůči nim prakticky každý podnikatelský subjekt), se pravděpodobně pokusí tyto příjmy zdanit podle §7, §8 nebo §10 ZOP. Při troše kreativity to lze naroubovat na současnou legislativu.