Nedaří se odeslat platbu

Zdravím vás.

Chtěl jsem prodat nějaké BTC. Mám peněženku multibit poslední verze. Win 7 64-bit.
Poslal jsem 0,5btc poplatek byl 0,0001. Divé bylo že ani po 24 hodinách ještě nebyla transakce v blockchainu. ale v peněžence v historii byla. A v detailu se u ní napsalo: viděno 4 peerů/probíhá ověřování. Zůstatek taky seděl (btc byly skutečně odečteny)

Jenže dnes transakce z peněženky zmizela a zůstatek je taky na původní výši. Jako před platbou
V tomto jsem laik.
Je tedy možné, že se nevyřízené transakce můžou vrátit zpět?
Nebo mi ty BTC lítají někde v neznámu?
Mám zato, že cokoli pošlu do sítě už se nedá vzít zpět.
Jak to že se ta transakce nezařadila? čím to může být?

díky moc za trochu osvěty

Příliš malý poplatek. To, že se transakce „vrátila“ je záležitost toho klienta, který to tak vyhodnotil. Technicky není problém vyrobit více transakcí z jedněch peněz, ale síť ti vezme jen jednu z nich. Tady u tebe je určitá pravděpodobnost, že po takovéhle době už transakce vyšuměla, takže můžeš zkusit zadat platbu znovu, třeba s vyšším poplatkem, a je šance, že ji síť vezme, protože tu první už zapomněla.

ok super dík. na kolik bych jej tak měl zvednout? Napřed ale musím zjistit jestli to jde. Ta hodnota je v multibit už nastavena.

Podle https://bitcoinfees.github.io/ tak 0,0004–0,0005 Ƀ/kB, aby se během 1–3 bloků potrvdila.

dík pomohlo to:)
5a77fdb907512

Podle mně je 0.0004-0.0005 btc zbytečně vysoký poplatek. Když je velký počet nepotvrzených transakcí ve špičce nebo při nějakém spam útoku na síť - tak je to naprosto vyhovující, to ano, jde-li o urgentní transakci, která spěchá.

Nicméně mám vyzkoušené, že lehce nad 0.0002 btc/kB je ve většině případů naprosto dostačující.

Dělám to před odesláním tx tak, že se podívám na https://tradeblock.com/bitcoin a tam zjistím aktuální počet transakcí a jejich průměrný poplatek. Např. nyní je tam 13700 tx s průměrným poplatkem 17.6 sat/B.