Blockchain

Dobrý den, Jsem úplný začátečník. Včera jsem si založit peněženku na blockchain.info a mám pár dotazů.

  1. Včera jsem si zakoupil pomocí platební karty určitou část bitcoinu. Vše v pořádku, ale dnes mi to už nejde. píšou mi:

Transaction Rejected

Unfortunately, we cannot process trade order. Due to security regulations the reason cannot be disclosed. Please know that each transaction goes through an automatic risk check performed by risk assessment software which compares and analyses data in order to calculate the risk score for each transaction…

Dále se tam zmiňují, abych zkusil provést transakci bankovním převodem. K tomu ode mě ale žádají nějaký ofocený doklad s fotkou. Je to normální? Nejsem zrovna moc důvěřivý, co se týče vkládání kopie například řidičského průkazu na net.

  1. nemůžu zaboha přijít na to, jak mám svoji peněženku zálohovat.

Moc děkuji za každou radu

ad nákup Ƀ platební kartou: nedivím se jim – obecně je s kartami spojená hromada podvodů, navíc jsou vystaveni riziku zrušení platby (tzn. přijdou jak o koruny/dolary/eura/…, tak o bitcoiny). Žádání dokladu v tomto směru je normální. Část podvodníků to zastaví, proti zbytku mají alespoň v ruce něco, co je kryje. Bankovní převod je o něco bezpečnější. Nedůvěřivost z tvé strany je dobrá věc a rozhodně bych se jí příliš nezbavoval.

Zkus mrknout na Bitsquare – je to decentralizovaná směnárna a jsem si celkem jistý, že tam bude někdo, kdo ti Ƀ prodá za SEPA převod. (Osobně Bitsquare nepoužívám, protože java…)

ad záloha: nemám v zásadě nic proti Blockchain.info jako takovému, ale jsem principiálně proti používání webových peněženek, a to z řady bezpečnostních důvodů. Přitom srovnatelně pohodlná je třeba peněženka Electrum, kterou si nainstaluješ na svůj počítač a máš všechny klíče plně pod svou kontrolou (a navíc ti umožňuje udělat si trvalou zálohu na papír – sice z ní neobnovíš popisky a tak, ale peníze ano).